اخطاریه 95/09

پیرو اخطاریه شماره ۸ مورخه ۹۵/۱۱/۲۳ به استحضار می رساند از بعدازظهر امروز با ورود موج دوم جنوبی به خلیج فارس شرایط ناپایداری جوی و دریایی استان تقویت خواهد شد. بنابراین طی روزهای پنجشنبه ،جمعه و شنبه در اکثر نقاط استان بارش باران گاهی رگبار و رعد وبرق و افزایش لحظه ای سرعت باد تشدید خواهد شد. لذا توصیه می شود با توجه به بارندگیهای اخیر و افزایش آب  رودخانه ها همچنان سیلابی شدن مسیلها و طغیان رودخانه ها محتمل می باشد

دریا طی پنجشنبه و جمعه با بادهای نسبتا شدید جنوب شرقی و از بعدازظهر شنبه با بادهای نسبتا شدید شمال غربی مواج خواهد شد. از روز شنبه نیز  با خروج موج بارشی کاهش نسبی دما در استان پیش بینی می شود.

توصیه می شود با توجه به ناپایداریهای جوی و دریایی جهت جلوگیری از خسارات احتمالی اقدامات لازم صورت گیرد.                                                                     

اطلاعیه شماره 95/23

بررسی نقشه های هواشناسی از اواخر روز شنبه 95/11/23 از سمت جنوب غرب کشور، نزدیکی سامانه بارش زای فعال جنوبی را نشان می دهد که تا روز چهارشنبه ۹۵/۱۱/۲۷ سبب بارشهای قابل ملاحظه در استان های جنوبی خواهد شد.

تاثیراین سامانه در استان هرمزگان بصورت افزایش ابر، بارش باران گاهی با رگبار و رعد و برق همراه با آبگرفتگی معابر عمومی ،وزش باد نسبتا شدید و مواج شدن دریا و کاهش نسبی دما خواهد بود.

شدت فعالیت این سامانه دوشنبه ۹۵/۱۱/۲۵  قابل ملاحظه پیش بینی می شود که احتمال سیلاب بخصوص در مناطق غربی و شمالی دور از انتظار نخواهد بود.

طی این مدت (یکشنبه تا چهارشنبه ) کلیه مناطق دریایی با بادهای شدید جنوب شرقی مواج  و طوفانی خواهد شد.

توصیه می شود با توجه به شدت فعالیت سامانه تمهیدات لازم در استان صورت گیرد.

اطلاعیه 95/22

بررسی نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی بیانگر ورود و فعالیت سامانه ناپایدار بارشی از سمت غرب استان در روز پنجشنبه ۹۵/۱۱/۱۴ و ادامه فعالیت آن تا روز جمعه ۹۵/۱۱/۱۵ به صورت ابرناکی، رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ، افزایش سرعت وزش باد، کاهش نسبی دما، مواج شدن دریا، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در سطح استان پیش ‌بینی می شود. لازم به ذکر است حرکت این سامانه سریع بوده و عمده بارش ها در مناطق شمال غرب و شمالی استان خواهد بود.


  شایان ذکر است به دلیل شدت بارش بیشتر در جنوب استانهای فارس و کرمان، ورود سیلابهای مناطق مذکور به استان نیز دور از انتظار نخواهد بود.